de cultuur in cyprus - Reisverslag uit Limasol, Cyprus van amy verbeek - WaarBenJij.nu de cultuur in cyprus - Reisverslag uit Limasol, Cyprus van amy verbeek - WaarBenJij.nu

de cultuur in cyprus

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg amy

10 Februari 2009 | Cyprus, Limasol

de cultuur is hier in cyprus op sommige gebieden toch wel heel anders als in nederland ben ik achter gekomen.
zo is het bijvoorbeeld zo dat in mijn stagebedrijf de jongens wel mee mogen met de sales persons die naar de hotels en restaurants en bars enz. gaan en ik niet. dit komt omdat ik een meisje bent.
het zit namelijk zo een vrouw zou nooit dit soort werk mogen doen, want de mensen die ze dan spreekt zullen haar niet serieus nemen. dit is omdat ze een vrouw is. ze zullen dan met haar flirten enzo. ook als er dus een meisje mee gaat met de sales person, wordt hij niet serieus genomen door de mensen. dit is dus niet goed voor het bedrijf.
ik vind het echt niet erg hoor dat ik niet mee kan met de sales persons, want ze denken hier gewoon heel anders over dit soort dingen als in nederland. wat ik aan de ene kant ook wel weer grappig vond. en zo is het nog wel bij meer dingen. bijvoorbeeld als je bij een getrouwde man in de auto zit moet je uitkijken of zijn vrouw jullie toch niet samen in de auto ziet zitten.
het is voor mij een beetje een rare gedachtegang maar ja. dat vind ik juist ook weer leuk om als ervaring te hebben hier in cyprus. want ik wilde ook de cultuur leren kennen.

  • 10 Februari 2009 - 15:24

    Inge:

    Hey Amy,

    Haaa! Eindelijk weer een berichtje! :-) Ja, zijn we in Nederland inderdaad niet meer gewend hè, wat je schrijft. Gelukkig heb je 4 jongens bij je!

    -x- Inge

  • 10 Februari 2009 - 18:18

    Elly:

    Da's even wennen daar sta je niet zo bij stil wat ik je ook nog wilde vertellen is dat jade heeft gebadderd leuk hoor en ik heb d'r te pakken gekregen met een appeltje goed he xxx mama

  • 11 Februari 2009 - 08:20

    Amy Verbeek:

    ahhh zat je te wachten dan inge. :D maar dat is inderdaad iets wat we niet gewend zijn en ik stond er inderdaad ook niet bij stil dat ze zo zouden denken. maar ja.
    goed dat jade bij jou wilde badderen en dat je der hebt weten te pakken. dat vind ik echt heel knap mam.:D op een gegeven moment zal dat wel beter gaan en kan je der gewoon pakken, want bij mij duurde het eerst ook lang of moest ik der met iets lokken.

    xxxxxx amy

  • 06 Maart 2009 - 12:35

    Manon:

    Laat ze maar is wat zien dan!!!

    zwaar onrechtvaardig!

    Maar Amy.. :D
    Hoe is het allemaal? bevalt het een beetje in cyprus? hoop dat je het naar je zin hebt!

    Liefs, Manon

  • 09 Maart 2009 - 08:32

    Amy Verbeek:

    hey manon

    ja t is idd een beetje onrechtvaardig, maar ja dat is gewoon het verschil in de cultuur.
    verder gaat alles goed met me hoor. alles is nu normaal voor me geworden. ik heb t zeker naar me zin. vooral het weer bevalt me wel. oke t kan best wel regenen en slecht zijn, maar bijna elke dag kan je lekker in de zon naar je werk:D

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cyprus, Limasol

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 April 2009

weekly reflective question

04 April 2009

weekly report: final week of the internship

26 Maart 2009

business life

26 Maart 2009

het leven hier

26 Maart 2009

politie in cyprus
amy

Actief sinds 13 Jan. 2009
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 14566

Voorgaande reizen:

29 Januari 2010 - 09 April 2010

Last internship

30 Januari 2009 - 10 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: